Löpträningen, vecka 1. Frosseri och stretching. - Looking for sara

En veckas löpträning klar! Det har varit roligt, och jobbigt, och löpturerna har alltid inletts med lite motvilja och avslutats med ”oj, jag skulle orkat mer!”.

Fem turer blev det, enligt schemat. Jag är en bit från mitt mål, som är en mil på 52 minuter (vad jag sprang på för 2 år och en muffin-top sedan).

Noteringar:

  • Hungern. Alla dessa kilometer kräver energi, och jag har drabbats av nästan bulimiska frosserisessioner, vilket inte känns så bra. Typ står med huvudet i kylskåpet och äter?
  • Kroppens alla muskler känns hälften så korta. Körde ett långt yogapass söndag kväll, och det var sköööööönt. Note to self: Glöm inte att stretcha!
  •  Det är superlätt att springa 12 km/h på löpband (stannar man far man ju in i väggen bakom, plus att man är lite uttittad på gymmet), och kräver mycket mer att springa i samma tempo utomhus med vind och backar och grejer.
  • Hur mycket det mentala spelar roll när man springer. Vad lätt det är att stanna, och vilken vilja det krävs att fortsätta?
  • Fokuserar på hur fantastiskt det känns efter varje löptur, i synnerhet när det tar emot att ”just do it”.

Idag är det helvilodag, och i morgon en hel mil för första gången. Watch this space. MVH kaxig.

 

 

Write A Comment