Den där milen. - Looking for sara

32Jaha. Uppdatering på löpträningen. Jag var ju så ambitiös, men nu har de där 39 dagarna sedan jag anmälde mig till loppet gått, och jag har verkligen inte hunnit beta av alla de där träningspassen. Det var för ambitiöst.

MEN. Jag har lyssnat på Ludde (som är gammal tävlingslöpare) och sprungit mycket kortare, men snabbare. Och överraskningen: Istället för att harva runt i sitt vanliga milspår, på sin vanliga 55-minuterstid utan att någonsin se några effekter av träningen, så har mina 20-minuters pass verkligen fått effekt! Det är mycket roligare att springa, när man har ett mål, faktiskt.

Effekt 1: Jag är snabbare. Klarar 4 kilometer drygt på 20 minuter utan problem. Eh… men inte utan ansträngning, haha.

Effekt 2. Jeansen. Sitter åt som tusan kring lår och höfter. Jag har ändrat form. Tunnats ut lite upptill, och fått (redan?!) mycket starkare ben. Känner det när jag springer, det är superroligt! Jag är mycket stabilare, på något vis.

Effekt 3. Energin! Jag har börjat älska att springa. På allvar.

Effekt 4.  Att springa under 50 minuter känns helt realistiskt.  Vem hade trott det?  Det är mitt mål, håll tummarna!

1 Comment

  1. Vad kul att du börjat gilla att springa så mycket. Det är det bästa av allt när man börjar tycka att träningen är riktigt kul. Motiverande också att känna att styrkan ökar. Låter smart med de kortare passen.

Write A Comment